Nutricionizam i vid

This text will be replaced

Vitamini

Znanstvena istraživanja potvrđuju kako određene namirnice odnosno nutrijenti izuzetno pozitivno djeluju na vid i oči općenito.

Razvoj nekoliko najčešćih bolesti poput senilne makularne degeneracije, može biti zaustavljen ili značajno usporen konzumacijom određenih namirnica.

Glavni mehanizam djelovanja je antioksidativna borba protiv slobodnih radikala koji svojim gomilanjem oštećuju stanice i tkiva. Evo najpoželjnijih:

Vitamin C pronalazimo u citrusnom voću, jagodama, papaji, dinji, zelenoj paprici, cvjetači, rajčici i lisnatom zelenom povrću.

Vitamin E nalazimo u biljnim uljima, orašastim plodovima (naročito bademima i kikirikiju) i sjemenkama.

Vitamin A, važan za prevenciju noćnog sljepila, nalazi se u jetri, mlijeku i mliječnim proizvodima, žutanjku jajeta i ribi.

Lutein i zeaksantin u većim su količinama prisutni u lisnatom zelenom povrću – pogotovo špinatu i kelju, brokuli, paprici, kukuruzu, grašku, peršinu i tangerini.

Cinkom su bogati mliječni proizvodi, meso, orašasti plodovi, sjemenke, pivski kvasac i žitarice.

Selen možemo pronaći u orašastim plodovima, cjelovitim žitaricama , plodovima mora i gljivama.

Antioksidansi

Konzumacija određenih antioksidansa smanjuje rizik od senilne makularne degeneracije za oko 25%, odnosno gubitak vida za 19%. Učinkovite doze su:

Borovnica i vid

Jeste li znali da je borovnica namirnica koja od svih najviše pridonosi zdravlju očiju.

Bez obzira, suhe ili svježe, njima ćete sigurno pomoći očuvanju zdravog, ali i poboljšanju vida.

Ukoliko nemate priliku kupiti borovnice zamjeniti ih može sok. Potrudite se pronaći onaj bez konzervansa i prirodni.

Sokovi

U sok od borovnice iscijedite limuna i dodajte malo šećera. Pijte po čašu prije i poslije obroka.

Izuzetno je zdravo u sok od naranče ili borovnice dodati 1 žličicu ribljeg ulja.

Popisu sokova „korisnih“ za zdravlje oka pridružuju se svi oni bogati vitaminom A i C poput soka od mrkve ili grejpa. Preporučljivo je da bude bez konzervansa.

Nutricionizam i makularna degeneracija

Mnogi znanstvenici vjeruju da određene namirnice koje sadrže cink, lutein, zeaxanthin te vitamine A C i E – pomažu snižavanju rizika od SMD ili usporavaju napredovanje suhe makularne degeneracije. Konzumacija ribe bogate uljem može usporiti ili potpuno zaustaviti razvoj senilne makularne degeneracije, vodećeg uzroka gubitka vida kod osoba u starijem životnom dobu.

Znanstvenici tvrde kako Omega-3 masne kiseline prisutne u velikim količinama, u nekim vrstama ribe, imaju izrazito pozitivan utjecaj bez obzira na to da li je senilna makularna degeneracija u ranoj ili odmakloj fazi.

Preporuča se konzumacija ribe najmanje dva puta tjedno, u kombinaciji s prehranom u kojoj dominiraju namirnice s niskim glikemijskim indeksom i odgovarajućim unosom antioksidanta, poput vitamina C.

Istraživanja su pokazala kako osobe koje crveno meso jedu najmanje 10 puta tjedno imaju 47% veći rizik za rani stadij senilne makularne degeneracije u odnosu na ispitanike kojima je crveno meso na jelovniku manje od 4 puta tjedno.Crveno meso zamijenite ribom!

Omega-3 masne kiseline protektivno djeluju na krvožilni sustav pomažući kod smanjenja krvnog tlaka i sniženja masnoća u krvi te štite od pojave ove bolesti. Riblje ulje, ulje boreča i laneno ulje izvor su za prevenciju SMD važnih omega 3, 6 i 9 masnih kiselina.

Osobe koje dnevno uzimaju 6 mg luteina imaju 57 posto manje šansi da obole od spomenutog poremećaja u odnosu na one koje uzimaju samo 1 mg luteina na dan. Da biste svome tijelu osigurali potrebnu količinu luteina, dovoljno je dnevno pojesti jednu porciju špinata od 50 grama.